
Adobe kommer nu med nye opdateringer til Substance 3D-værktøjerne, der giver både kreatører og virksomheder en end-to-end-løsning, der kan skabe selvstændigt 3D-indhold og ikke mindst imponerende skærmoplevelser. Adobe annoncerer samtidig, at Substance 3D-værktøjer vil blive tilgængelige på Meta’s Quest-platform (Meta, tidligere Facebook) for at skabe og dele imponerende 3D-indhold, mens Meta vil give sine brugere adgang til Adobes kraftfulde og brugervenlige 3D-værktøjer.
Substance 3D Sampler er blevet opdateret med en helt ny 3D Capture-funktion, der bruger fotogrammetri-teknologi til at producere 3D-modeller direkte fra billeder fra det virkelige liv – en betydelig tidsbesparelse for kreatører, der er interesseret i at skabe overbevisende 3D-indhold.
Substance 3D Modeler er designet for at gøre det nemt og intuitivt at lave 3D-objekter og -scener og er nu tilgængelig for alle brugere. Adobe præsenterer desuden en ny Substance 3D Sustainability Calculator for at reducere CO2-emissioner og ressourcer, der fx forbruges ved traditionelle produktfotograferinger.
Opdateringerne til Substance 3D Collection indeholder derudover forbedret hastighed og stabilitet med Apple Silicon samt lynhurtig adgang til AR-indhold med Adobe Aero’s iOS App Clips-integration til iOS.
Nye banebrydende 3D-værktøjer
Under det nuværende Adobe MAX 2022 Sneaks giver Adobe et preview af en samling banebrydende 3D-værktøjer, der er under udvikling, herunder:
- Project Artistic Scenes, som gør det muligt for kreatører at forvandle et 2D-billede til en kunstnerisk 3D-scene, der efterligner berømte kunstneres farver og penselstrøg.
- Project Beyond the Seen, som nemt skaber 3D VR-oplevelser ud fra blot et enkelt billede, herunder 3D-dybdekort, der kan justeres af skaberen.
- Project Vector Edge, som gør det muligt for kreatører at visualisere og redigere deres eget design i virkelige miljøer ved at sammensætte 2D-billeder eller vektorer i 3D-rum – skabt ud fra kun et enkelt referencebillede.
Be the first to comment