Forbrugere i verdens største økonomi forventes at slå rekorden for onlinehandel i år: Dagligvarer online vil stige mere end 10 pct.

Adobe har udgivet sin årlige prognose for onlineshopping i retail-branchens højsæson. Den viser, at onlinesalget i USA vil stige med 2,5 pct. til 1,6 billioner kr. i årets to sidste måneder. Salget af dagligvarer online forventes at stige med over 10 pct.

1,6 billioner kr. eller 209.700.000.000,00 USD. Så mange penge forventes amerikanske forbrugere at bruge på online handel, når man ser ind i retail-branchens kommende højsæson, der strækker sig fra 1. november til 31. december. Hermed forventes det, at det samlede beløb, som bliver brugt online, vil vokse med 2,5 pct. fra 2021 til 2022.

Det viser Adobes årlige prognose for onlineshopping 2022, som er baseret på Adobes Analytics-data, hvor Adobe har analyseret over 1 billion besøg på amerikanske retail-hjemmesider. 

Online dagligvaresalg vokser med over 10 pct.

Specielt forbruget i dagligvarehandlen har taget et stort spring, da forbrugere under corona blev vant til at handle dagligvarer online. Eftersom forbrugerne skal planlægge måltider til højtiderne, herunder Thanksgiving og jul, forventer Adobe et onlineforbrug på 102 milliarder kr. (13.300.000.000 USD) i dagligvarehandlen, hvilket svarer til en årlig vækst på 10,5 pct.

“Igen i år forventer vi, at forbrugere i USA vil bruge flere penge på online dagligvarer, der har gjort hverdagen lettere for mange forbrugere – ikke mindst på vores egne breddegrader, hvor flere aktører rykker ind på dette marked,” siger Frank Attia, direktør for Adobe i Norden, og tilføjer:
 

“Med øget vækst følger også styrket konkurrence, og det vil stille endnu større krav til virksomhederne om at tilbyde kundeoplevelser, der først og fremmest skal gøre det let for forbrugerne at ordne en tidligere besværlig, men nødvendig, daligdagsopgave.” 

Læs mere i Adobes internationale pressemeddelelse

Om Adobe Holiday Index 

Adobe Holiday Index undersøger store, mellemstore og små retailere på tværs af 18 merchandise-kategorier for at give branchens mest nøjagtige overblik over onlinehandlen i USA. Adobe Analytics analyserer bl.a. en billion besøg på amerikanske retail-hjemmesider og 85 ud af de 100 største retailere i USA. Slutteligt inkluderer indexet også en undersøgelse af over 1.000 forbrugere i november 2022.

About Anders Buhl 550 Articles
Anders Buhl er manden bag Tech Til Alle. Anders har en baggrund i kommunikation og har derudover tidligere arbejdet med Apple-produkter. Han har en stor passion for teknologi og har skrevet om det i mange år.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.