
Google Chat er blevet opdateret til at advare brugere, før de klikker på mistænkelige links.
Virksomheden siger, at brugere vil “se bannere, der advarer mod potentielle phishing- og malware-meddelelser, der kommer fra brugere med personlige Google-konti” fremover. (Det er ikke klart, om links fra hackere, der bruger professionelle konti, vil være underlagt samme kontrolniveau.)

Google siger, at funktionen vil “hjælpe med at beskytte brugere mod ondsindede aktører, holde data sikre,” og bemærker, at lignende bannere er blevet vist til Gmail- og Google Drev-brugere i et stykke tid. Nu vil ondsindede links, der deles via den mere afslappede Google Chat, også blive markeret.
Virksomheden siger også, at “advarselsbannere vises også, når du tilføjer nye eksterne modtagere” på Android, svarende til den advarsel, der vises, når Gmail-brugere forsøger at sende beskeder til folk uden for deres organisation, men administratorer kan deaktivere disse bannere, hvis de ønsker det.
Google siger, at advarselsbannerne i Google Chat udrulles til alle Google Workspace-kunder, personer med personlige Google-konti og ældre G Suite-kunder. Funktionen begyndte at rulle ud den 19. maj; den skulle nå ud til alle brugere senest den 3. juni.
Be the first to comment