
Kendskabet til OnePlus som brand i hele Norden står over for et løft. Marie Dam Feldborg er tiltrådt som nordisk marketingdirektør og får med sin nye rolle ansvaret for Danmark, Norge og Sverige. Maries primære opgave bliver at styrke alle nordiske kommercielle aktiviteter og skabe en stærk lokal tilstedeværelse på tværs af alle platforme.
Efter tre år på posten som marketingdirektør for OnePlus i Danmark skal Marie Dam Feldborg fremover stå i spidsen for kommercielle aktiviteter og øvrige marketingindsatser i Danmark, Norge og Sverige som nordisk marketingdirektør og lede det fælles nordiske marketingteam, der skal arbejde på tværs af landegrænser.
Det sker som led i en ny nordisk strategi for OnePlus, hvis formål er at udbrede kendskabet til OnePlus som brand og global teknologivirksomhed samt øge virksomhedens markedsandele i hele Norden. I sin nye rolle skal den erfarne Marie Dam Feldborg derfor lede udviklingen af OnePlus’ brandidentitet på tværs af alle online og offline platforme og fortsætte den positive udvikling, som OnePlus oplever.
“Jeg ser frem til at fortsætte den rejse og vækst, vi har oplevet i Danmark, samt bygge stærke brandingkampagner, der understøtter vores kommende lanceringer og Never Settle-budskab på tværs af de nordiske lande. Vores strategi har indtil videre været en stor succes på det danske marked, og jeg glæder mig til at kunne gøre vores smartphones tilgængelige for endnu flere i hele Norden,” siger Marie Dam Feldborg.
De seneste tre år har Marie spillet en afgørende rolle i udviklingen af OnePlus-brandet i Danmark og kan bryste sig af flotte resultater og succesfulde lanceringer af flere topmodeller. Tidligere på året solgte OnePlus 10 Pro eksempelvis over 30 pct. bedre end forgængeren OnePlus 9 Pro – i løbet af de første to uger efter open sales – og for nyligt kom det frem, at den nye OnePlus 10T var den bedst sælgende Android-smartphone hos Telia i september måned.
Marie har mere end 20 års erfaring fra telebranchen og havde, før hun kom til OnePlus, sin daglige gang hos Huawei i Danmark. Her sluttede Marie efter otte år som marketing- og kommunikationschef af med at øge virksomhedens markedsandele fra 11 pct. til 23 pct. af hele det danske mobilmarked fra 2. kvartal i 2018 til året efter i 2019.
Be the first to comment