Markedsføring er en uundværlig del af en hvilken som helst virksomhed; hvis ingen ved, at din virksomhed eksisterer, kan samme virksomhed selvsagt ikke overleve. I trit med den omfattende digitalisering af verden, der er foregået over særligt de seneste to årtier, er også markedsføring i tiltagende grad rykket online. Og selvom online markedsføring er et vidt begreb, er det heldigvis relativt nemt at danne overblik over, hvordan du via nettet kan sikre din virksomheds trivsel. Vi giver dig fem områder, du kan sætte ind på. 

SEO-optimering 

SEO står for Search Engine Optimization. Søgemaskineoptimering går kort fortalt ud på at optimere en hjemmeside ud fra en række af de faktorer, som søgemaskiner tager højde for i deres generelle rangering af hjemmesider. Når du arbejder med søgemaskineoptimering, arbejder du altså på at gøre din side mere relevant end konkurrenternes. Derfor er søgemaskineoptimering i dag essentielt for alle virksomhedsejere, der ønsker at skabe vækst for deres virksomhed. 

CTA’er 

En ‘call to action’ er et udsagn, der typisk omfatter et givent verbum i bydeform. Således er ‘Rejs med.’, ‘Køb nu..’ og ‘Kontakt os..’ alle eksempler på CTA’er. Når du bruger en CTA, opfordrer du dine mulige kunder til at udføre en vis handling, og CTA’er er altafgørende for dit online indhold, fordi de både hjælper kunderne med at forstå, hvad du vil, og giver dem et skub i retning af dig, din virksomhed og virksomhedens ydelser. 

E-mails 

I forbindelse med markedsføringen af din virksomhed er e-mailen lige så værdifuld nu, som den var for 20 år siden. E-mails tillader dig at holde jævnlig kontakt med dine kunder, og de bedste e-mails vil både kunne informere, underholdere og opfordre til køb. Har du brug for hjælp til at udforme e-mails, som både kan fastholde dine nuværende kunder og trække nye kunder til? Poetype specialiserer sig i e-mail og content marketing. 

Reklamer 

Betalte virksomhedsreklamer florerer både i de online søgemaskiner, på hjemmesider og på platformene for de sociale medier. Hvis du gerne vil reklamere for din virksomhed online, skal du ikke regne med at kunne gøre det gratis. Men i langt de fleste tilfælde kan online reklamering i den grad godt betale sig på sigt. 

De sociale medier 

Sociale medier fylder usandsynligt meget i det moderne menneskes hverdag. Derfor er det vigtigt, at du og din virksomhed er til stede på platformene. Glæd dig ved, at du nemt kan finde inspiration til, hvordan du kan sikre virksomhedens synlighed på for eksempel Instagram, Facebook og LinkedIn. Det kræver blot, at du går online.