iPhone 14 ramt af disse aktiveringsfejl på udgivelsesdagen – sådan løser du dem

iphone 14 batteri

Hvis du har fået leveret din iPhone 14 eller iPhone 14 Pro i dag, så krydser vi fingre for, at du ikke bliver påvirket af nogen af de fejl, der påvirker meddelelser og den indledende opsætning.

Til at begynde med har MacRumors rapporteret, at et internt Apple-notat dækker et “under undersøgelse”-problem, hvor opsætningsprocessen ikke forbinder til åbne Wi-Fi-netværk. Det er et særligt stort problem, fordi det betyder, at du ikke kan aktivere iPhone og komme ind på din nye enhed, selvom du har mobilmodtagelse.

Notatet siger, at der ikke er en officiel rettelse, men de anbefaler det usædvanlige trin at forbinde iPhone til en Mac eller til en pc med iTunes installeret for at bruge deres internetforbindelse i stedet for at prøve at oprette forbindelse til Wi-Fi direkte. Brugere bliver derefter bedt om at afbryde forbindelsen fra deres desktop/bærbar og prøve igen på Wi-Fi, når det forhåbentlig fungerer korrekt. Hvis det ikke gør det, er alt, hvad Apple kan anbefale, at du bliver ved med at prøve, indtil det virker.

Hvis du modtager en iPhone 14 i dag, så er den gode nyhed, at der er en lille opdatering (iOS 16.0.1), som du kan downloade under opsætningen, som vil hjælpe med dette problem. Selvom du muligvis stadig skal koble den til din Mac eller pc for at downloade den i første omgang., så vil det forhåbentlig løse problemet.

Hvis Wi-Fi-problemet ikke var nok, er der også et tilsyneladende problem med iMessage og FaceTime på de nye iPhones. Så selvom du formår at fuldføre opsætningen, kan du blive ramt af problemer som at være ude af stand til at modtage beskeder og opkald, eller iMessages, der sendes med de generiske grønne bobler til andre iPhone-brugere.

Apple Support (via 9to5Mac) har et indlæg, der adresserer dette problem, som siger, at brugere skal sikre sig, at deres telefon er aktiveret til iMessage ved at kontrollere, at deres telefonnummer er blevet korrekt valgt til meddelelser. For at gøre dette skal du gå til Indstillinger -> Mobil og derefter kontrollere, at det rigtige nummer bliver brugt til beskeder ved at gå til Indstillinger -> Beskeder -> Send og modtag og derefter Indstillinger -> FaceTime.

About Anders Buhl 550 Articles
Anders Buhl er manden bag Tech Til Alle. Anders har en baggrund i kommunikation og har derudover tidligere arbejdet med Apple-produkter. Han har en stor passion for teknologi og har skrevet om det i mange år.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.