Netflix kunne lancere deres meget omdiskuterede reklame-understøttede model den 1. november, hvor “industriens kilder” hævder, at de accelererer lanceringen for at slå Disney+ på målstregen.
Den nye, billigere model var oprindeligt planlagt til begyndelsen af 2023, men med Disney+ Basic, der skulle blive tilgængelig den 8. december, føler Netflix efter sigende, at det er nødvendigt at få sit tilbud ud først.
Variety skriver, at den i øjeblikket unavngivne abonnementsplan i første omgang vil være tilgængelig i USA, Canada, Storbritannien, Frankrig og Tyskland.
De hævder også, at Netflix og deres reklamepartner, Microsoft, har sat en frist til den 30. september til at få den første bølge af reklamer ind. Virksomheden siges at sigte mod en brugerbase på 500.000 inden udgangen af 2022 for den nye plan.
Det vides ikke helt, hvad seerne skal forvente, men det hævdes, at Netflix vil søge at inkludere omkring fire minutters reklame pr. times udsendelse. Der vil også være frekvensgrænser, skriver Variety, på én annonceplads i timen og tre om dagen per seer.
Målrettede annoncer vil være begrænset ved lanceringen.
Vi ved endnu ikke, hvor meget Netflix planlægger at opkræve for deres nye model. Deres nuværende planer starter ved 79 kr., men for kun én skærm ad gangen og standardopløsningsvideo. Planen for HD-streaming er 149 kr.
Vi forventer, at det er omtrent det samme som Disney+ Basic – Disneys egen reklameunderstøttede plan, der kommer til december. Den vil angiveligt være prissat til $7,99 i USA.
Netflix har for første gang i over ti år mistet abonnenter, så det er nok derfor vi ser en omstrukturering i deres strategi.
Be the first to comment