iOS 17 kan forårsage iPhone Wi-Fi-problemer

iOS 17

Det er ikke uvant, at se startproblemer, når der bliver udgivet nyt software, og iOS 17 viser sig ikke at være nogen undtagelse. Det seneste involverer problemer med Wi-Fi for dem, der har opgraderet. Så hvis dit internet ikke har opført sig helt normalt i løbet af de sidste par uger, kan du være sikker på, at du ikke er den eneste, der lider af problemet.

Læsere har fortalt 9to5Mac, at de har lidt af disse problemer siden opgraderingen til iOS 17 eller på iPhone 15 – som har den nye software fra start. Folk har rapporteret en masse problemer, herunder langsomme forbindelser og apps, der ikke kan indlæse indhold – mens andre har stået over for problemer med web-browsing.

Nogle gange forsvinder problemet af sig selv, men andre gange fortsætter problemet, indtil du manuelt afbryder og genopretter forbindelsen til det pågældende Wi-Fi-netværk. Lignende rapporter er blevet lavet på X/Twitter og Reddit.

Apple har ikke anerkendt problemet, hvilket betyder, at der ikke er en officiel løsning lige nu. Nogle brugere hævder at have fundet nogle løsninger, hvor en 9to5Mac-læser hævder, at deaktivering af det private iCloud-relæ har forbedret deres problem – hvilket specifikt nævnte, at websteder ikke indlæses.

En Twitter-bruger hævder også, at tilkobling til Wi-Fi Assist vil løse problemet. Men da Wi-Fi-Assist er afhængig af mobildata for at forbedre din forbindelse, løser dette sandsynligvis ikke dit problem – og det kan være dyrt, hvis du har begrænset data.

En Reddit-tråd, der dokumenterer problemet, hævder, at justering af Wi-Fi-området til 20MHz, 40MHz, 80MHz eller 160MHz viste sig at være (for det meste) vellykket. En anden bruger siger, at de forbliver forbundet til Wi-Fi ved hjælp af denne metode, men nogle gange kommer der ingen data igennem – hvilket tilsyneladende forsvinder ved at slå flytilstand til og fra. Det bemærkes også, at denne løsning kan påvirke din forbindelseshastighed.

Det er ikke helt klart, hvor udbredt dette problem er, men det ser ud til at have påvirket et betydeligt antal mennesker indtil videre. Forhåbentlig er det noget, der kan løses permanent med en softwareopdatering. Indtil det sker, kan du prøve nogle af disse løsninger, indtil en af dem ser ud til at virke.

Eller hvis det ikke er muligt, kan du blive tvunget til at bruge mobildata og rationere megabytene, indtil en permanent løsning kan findes.

About Anders Buhl 970 Articles
Anders Buhl er manden bag Tech Til Alle. Anders har en baggrund i kommunikation og har derudover tidligere arbejdet med Apple-produkter. Han har en stor interesse inden for mange områder af teknologi og har skrevet om tech og forbrugerelektronik i mange år.

1 Comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.




This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.