Ifølge en rapport fra MIDIA Research fortsætter markedet for musikstreaming med at vokse med Spotify stadig i spidsen med en betydelig markedsandel på 31 %. Dataene er lidt gamle for 2. kvartal sidste år, men rapporten blev først offentliggjort for nylig.
Andenpladsen tager Apples streamingtjeneste med 15% markedsandel efterfulgt af Amazon Music med en 13% andel. Sidstnævnte deler tredjepladsen med Tencent Music, mens Googles YouTube-musik kun får 8%. Imidlertid viser rapporten, at det er den hurtigst voksende tjeneste i branchen.
Men med hurtigt voksende tal over hele linjen, er alle på en måde vindere. Hele markedet voksede med 26,4 % år-til-år og der var 523,9 millioner mennesker på verdensplan, der havde et abonnement. I dette område faldt Spotifys andel i 2. kvartal 2021 en smule sammenlignet med de 34% i 2019 til 33% i 2020.
Be the first to comment